|
NASZE
PRZEDSZKOLE PRACUJE W GODZINACH
6.00-
16.00
W TYM
CZASIE
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W
PRZEDSZKOLU
Ramowy rozkład dnia został ustalony przez
dyrektora przedszkola na wniosek Rady
Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii Rady
Rodziców. Spełnia wymagania zdrowotne,
higieniczne, jest dostosowany do potrzeb
rozwojowych dzieci. Uwzględnia proporcjonalne
zagospodarowanie czasu, na swobodną zabawę,
pobyt na powietrzu, zajęcia dydaktyczne,
odpowiednio inne czynności.
W godzinach od 800 - 1300
realizowana jest podstawa programowa.
Od 1300do 1600 organizowane
są zajęcia dodatkowe.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA
DZIECI MŁODSZYCH
CZAS
OD DO |
AKTYWNOŚCI
DZIECI
|
CZAS
REALIZACJI PODSTAWY
PROGRAMOWEJ |
600-800 |
Schodzenie się dzieci
do przedszkola. Zabawy dowolne w
kącikach zainteresowań służące
realizacji pomysłów dzieci. |
|
800-830 |
Zabawy dowolne
podejmowane przez dzieci. |
30 min. ZD |
830-840 |
Zabawy ruchowe, ze
śpiewem |
10 min. R |
840-910 |
Przygotowanie do
śniadania.
ŚNIADANIE |
30 min. OP |
910-940 |
Zintegrowana działalność
dydaktyczna- zajęcia
i zabawy z całą grupą. |
30 min. D |
940-1100 |
Czynności
samoobsługowe w szatni.
Zabawy organizowane i swobodne na placu
zabaw, spacery, wycieczki. |
10
min. OP
70 min. PP |
1100-1130 |
Zabawy
dowolne podejmowane przez dzieci. |
30
min. ZD |
1130-1140
1140-1220 |
Czynności
porządkowo- higieniczne- przygotowanie
do obiadu.
OBIAD |
50
min. OP |
1220-1240 |
Praca
indywidualna w małych zespołach pod
kierunkiem nauczyciela |
20
min. D |
1240-1300 |
Czynności
samoobsługowe i higieniczne |
20
min. OP |
1300-1400 |
Odpoczynek
poobiedni- słuchanie bajek, muzyki
relaksacyjnej. |
|
1400-1415 |
Zabawy
ruchowe, ze śpiewem. Czynności
higieniczno- porządkowe. |
|
1415-1430 |
PODWIECZOREK |
|
1430-1500 |
Zajęcia
dodatkowe. |
|
1500-1600 |
Kontynuacja
działalności edukacyjnej. Zabawy
i gry stolikowe, praca wyrównawcza.
Zabawy na placu zabaw. Rozchodzenie się
dzieci. |
|
RAMOWY
ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
CZAS OD DO |
AKTYWNOŚCI DZIECI |
CZAS REALIZACJI
PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
600-800 |
Schodzenie
się dzieci do przedszkola. Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań
służące realizacji pomysłów dzieci. |
|
800-830 |
Rozmowy
kierowe indywidualnie
i w małych grupach związane
z zainteresowaniami dzieci,
obserwacje. Zabawy podejmowane z
inicjatywy dzieci. |
30 min. ZD |
830-840 |
Zabawy
ruchowe, ze śpiewem. |
10 mni. R |
840-910 |
Przygotowanie
do śniadania.
ŚNIADANIE |
30 min. OP |
910-1010 |
Zintegrowana
działalność dydaktyczna- zajęcia i
zabawy z całą grupą. |
60 min. D |
1010-1110 |
Czynności
samoobsługowe w szatni
Zabawy
organizowane i swobodne na placu
zabaw, spacery, wycieczki.
|
10 min OP
60
min.PP
|
11101130 |
Zabawy
dowolne podejmowane przez dzieci. |
20 min. ZD |
11301140
1140-1220
1220-1230 |
Czynności
porządkowo- higieniczne, przygotowanie
do obiadu.
OBIAD
Mycie zębów |
50 min. OP |
1230 - 1300 |
Zabawy
dowolne podejmowane przez dzieci.
Praca wyrównawcza, indywidualna. |
10 min. ZD
20
min.OP
|
1300 - 1400 |
Zajęcia
dodatkowe. |
|
14001415 |
Zabawy
ruchowe, ze śpiewem.
Czynności higieniczno- porządkowe. |
|
1415 - 1430 |
PODWIECZOREK |
|
1430
- 1600
|
Kontynuacja
działalności edukacyjnej, zabawy i gry
stolikowe, praca wyrównawcza. Zabawy
na placu zabaw. Rozchodzenie się
dzieci. |
|
ZD –
zabawy dowolne, OP – czynności opiekuńcze, D
– zajęcia dydaktyczne, PP – pobyt na świeżym
powietrzu, R – zabawy ruchowe.
|
|
|